2024.......In 2024 zal er geen dagelijks gespinsel meer zijn…..

± 50 jaar gespinsels in 12 jaar hier gezet…. Op = op

Er is nog een restantje waarover nog nagedacht moet worden…. 

Zo nu en dan zal er nog wel iets verschijnen.

 

Dank aan Lut en K…, en andere, voor het regelmatig langskomen..

 

2023....Best wel een goed jaar... .maar aan alles komt een eind ............. Ook aan dit blog.....

2022 .... een zeer slecht begin .... het blijft aanmodderen.. Corona.... moeizaam jaar..

2021...... geen goed begin, .... 1 2 3+?! = Ayda !!!!

2020.. we gingen er weer voor … en toen corona !!! ... een verloren jaar .. of niet ...

2019 ..... een enerverend jaartje, met een mooi einde met de meiden.

2018 ..... Was een jaar van keuzes.

 ***************************
    
. 

Helaas zal/is mijn aanwezigheid op het WWW, stukken minder zijn.

Druk in Real life, met gevolg dat het niet meer bij te houden is in blogland, 4 honden vergen veel tijd... SORRY.

 

Ik dank ieder die langskomt en groet je !!!!

7 jan 2014

Vroeger was het simpel
het weten was beperkt
want niemand wist iets
behalve meneer pastoor
want in de hel had je de verdoemenis.
ziel en zaligheid was voor in de hemel
nu heb je het hiernamaals
maar niemand weet meer wat of waar het is
Vroeger was het simpel..............

14 opmerkingen:

curieuzeneuzemosterdpot zei

ja, mijnheer pastoor had aanzien, eh. ;-))

Marjolijn. zei

Ja, vroeger.... toen mijnheer pastoor nog tot de notabelen behoorde...

Fijne dag vandaag.

Lutje zei

jaja, vroeger was alles beter, ik was zelfs jonger, maar nu voel ik me beter ;-)

gerdaYD zei

Simpel inderdaad, maar zeker en vast niet beter! Toch?

merel zei

simpel maar daarom niet beter , pastoor en anderen hoog geplaatsten hadden het voor het zeggen, de arme mens mocht ja en neen knikken

klaproos zei

wha, vroeger leek alles beter als je terugkijkt A:-)

De buurvrouw zei

Ik denk niet dat het vroeger zo simpel was,en zeker niet met meneer pastoor. Een mens mocht geen eigen mening hebben en tegenspraak was helemaal taboe.
Groetjes A-tje.

willy zei

simpel zeker wel.. maar beter?

ik zou niet willen ruilen

Kay ♥ zei

Was het leven zo simpel als de mensheid, Dan zou ik me dood vervelen.

K is opgevoed in een nonnenschool waar men bij het minste banbliksems, taboes en hel en verdoemenis preekte. Het kleine kinderzieltje was daar al voorbestemd om ter helle te gaan. Dat wij engelen zouden worden was geen optie. Maar men leerde ons nietwat het echte leven inhoudt, noch wat een man en vrouw kunnen delen. De pastoor was heilig in onze ogen, maar dat hij niet zo simpel was als hij leek werd ons niet verteld. Vroeger leek het beter, werden we dom gehouden en waren er drie woorden: god-geld-gat. Niemand heeft die eerste gezien, het tweede met goed geluk en het derde is gratis, maar of dat beter is? ik vind het tijd worden om in de huidige samenleving een manier te vinden om er samen doorheen te gaan. Geloven is niet simpel meer als je om je heen kijkt.De tijd van de inquiqitie is voorbij, laat de wetten aan het volk. Neen ik ben geen politieker maar iemand die ze hebben getracht naar hun hand te zetten, en buiten taal en woord hebben ze mij niks bijgebracht van het gewone, simpele leven. ♥

ria zei

volgens mij had meneer doktoor
en meneer de avocaat ook wel
wijsheid in de pap te brokken.
PAP, dat kende iedereen (lol)

groetjes,
ria

lilianehttp://twetenwaard.blogspot.com zei

Ja vroeger was het simpel zeggen ze, om dat ze de mensen simpel hielden.Maar beter? En of het nu beter is?

fotohanvogel.blogspot.com zei

Dat lijkt maar zo de techniek was vroeger ook nog pittig, probeer maar eens een Commodore computer te programmeren als niemand je kan helpen en je maar een klein Engels boekje hebt. Ja die tijd zijn we nu ontgroeit nu heeft iedereen verstand van computers.
Of een brief foutloos te tikken op een typemachine zonder correctie lint of witte verf.

Sjoerd zei

Of het simpel was weet ik niet, er werd wel voor je gedacht... en de enige die daar voordeel bij hadden waren de notabelen in het dorp.

Rebbeltje ★ zei

Oh wat een lief gedicht...en ja vroeger was alles anders...maar of het beter was?

Pagina's